Pre više od mesec dana se dalo na znanje da se proteklih nedelja održavaju mirni protesti protiv nasilja, koji su se pre par dana, tačnije u subotu, na neki način radikalizovali i decentralizovali, pa su im se još tri veća grada u našoj zemlji zdušno pridružila, pokazujući na taj način da se svest kod ljudi podiže i da se konačno oslobađaju straha, teskobe i nepravde.
Što je više ljudi
na ulicama, to je veći haos u redovima vladajuće stranke, posebno njihovog
„šefa“ koji se i nakon odlaska sa mesta predsednika stranke i dalje smatra
njihovim idejnim vođom, dok je za pametnije i slobodnije ljude beskrupulozni,
manipulativni i vrlo opasan čovek po celu naciju.
Te proteste prate
ljudi raznih profesija, jer su gotovo sve važnije branše na ovaj ili onaj način
ugrožene kako ucenama, pretnjama, otkazima, tako i maltretiranjima kako verbalnim, tako i fizičkim. U tom moru tragičnih i izmrcvarenih ljudi od strane
vlasti od prošle nedelje na udaru su se našli glumci samo zato što su podigli
glas protvi tiranije i nasilja u društvu. Sve je počelo objavom njihovih imena
i zarada u Skupštini Srbije, koje su, ispostaviće se, potpuno neistinite.
Naime, jedan je „visoko cenjeni, nadasve uvaženi“ poslanik vladajuće stranke (svima
dobro poznat), izneo ovakve neistine, crtajući metu na čelu najboljim i najproznatijim glumcima
koje naša zemlja ima: Draganu Bjelogrliću, Marku Janketiću, Svetlani
Bojković i mnogim drugima. Oni su krivi državi samo zato što rade svoj posao i
što su za njega finansirani i plaćeni od strane „Telekoma“ (koji je u službi
režima), pa je tako vladajuća stranka smatrala da, ako ih država hrani i poji,
nemaju pravo da se bune protiv iste, te su zato postali glavni osumnjičeni za
urušavanje države i državnog sistema.
Sve bi to bilo
benigno, da vladajuća stranka nije otišla korak dalje i na jednoj od televizija
sa nacionalnom pokrivenošću nije objavila spot u kojem se pojavljuju
fotografije sa imenima oko četrdesetak glumaca koji se direktno optužuju da su
neprijatelji sistema. I ne samo to, oni napade ne doživljavaju samo kao glumci, već
i kao roditelji, jer se preti njihovoj deci. U svim tim slučajevima policija
nije reagovala ili možda ima nameru da to učini kad, da ne čuje zlo, bude
kasno.
Kada pomislite da
od ovog nema gore, ipak se ispostavi da ima. Pre neki dan je osvanuo još jedan
spot u kome se targetiraju Dragan Bjelogrlić, Milan Marić, kao i neki
predstavnici aktuelnih stranaka, narodni poslanici u Skupštini Srbije Aleksandar
Jovanović Ćuta, Radomir Lazović, Srđan Milivojević i to sve na jednoj te istoj
televiziji.
Ipak, glumci ne
ostaju nemi na ove progone. Zajedničkim snagama i u slozi podnose krivične
prijave protiv„otrovnog“ poslanika vladajuće stranke, iako svesni činjenice da
se malo šta može uraditi po pitanju optužbe i reakcija sudstva.
U ovom haosu koji
pogađa sve slojeve društva, naleteh na tekst jednog poznatog bosansko–hercegovačkog
glumca koji je objavljen u listu „Danas“ i koji je, verujem, sve ljude koji
slobodno misle ostavio bez reči. Pružajući neizmernu podršku svojim kolegama glumcima,
kao i glumicama, bezrezervno osuđujući nasilje koje se nad njima vrši, on se
priseća davno odigrane predstave sa Mirom Stupicom u glavnoj ulozi, koja nosi
naziv „Marija se bori s anđelima“, po tekstu Pavela Kohouta. Radnja je više
nego transparentna i poučna, primerena našem vremenu i situaciji u kojoj se nalaze glumci. Naime, kada je Marija, nakon ulaska Rusa u Čehoslovačku i okupacije
češkog glavnog grada, potpipsala peticiju protiv KGB–a i njegove zlostavljačke
politike, taj isti KGB joj je zabranio da se bavi pozorištem i ukinuo joj
dozvolu da u istom igra. Marija ne klone duhom, pronalazi neke druge mogućnosti
da ostane u pozorištu, ali i tu KGB umeša prste, ne dozvoljavajući joj ni tu
opciju. Nakon još jedne zabrane, ona se doseti da u sopstvenom stanu, pred
onolikim brojem gledalaca koliko njen stan može da primi, izvodi pozorišne
predstave. Međutim i to joj ozloglašeni KGB zabranjuje. Dijalog koji vodi sa
svojim mužem Jozefom na kraju predstave, zapravo je suština njene borbe. Jozef
svojoj supruzi, koja je već mentalno bila načeta usled sve te torture, kaže da
nije ništa strašno ako igra samo za njega, a ne za hiljade i hiljade ljudi.
Razlika je, govori on, samo u novcu.
Ovaj komad je
toliko primenjiv na situaciju kroz koju prolaze glumci, koji i pored toga što
doživljavaju diretkne i neskrivene pretnje i dalje stameno stoje pred svojom
pubilkom na daskama koje život znače, da niko, poput Marije iz komada, ne
odustaje od svoje prave i jedine ljubavi–glume. Te pretnje ih mogu samo
osnažiti i naterati da budu još istrajniji u toj borbi. Naše je da im kao
njihovi gledaoci i verni pratioci, pružimo bezrezervnu i nedvosmislenu podršku, podržavajući činjenicu da oni nisu NJEMU ništa krivi i da je ta naša podrška upravo
dokaz da nisu sami i da će uvek i zauvek u nama pronaći saborce i oslonac. I da
se ne brinu...uskoro će „šef“ nakon još jednog u nizu poraza koji će sigurno
uslediti, potražiti novu žrtvu. Samo ne sme da zaboravi da će ga u tim napadima
dočekati ti isti glumci i taj isti narod braneći novoizabranu žrtvu nad kojom
se obrušio. I tako će to biti sve do konačne
pobede.
Нема коментара:
Постави коментар