Taman kada sam
pomislila da se tenzije u vezi sa prosvetom smiruju, došao nam je največi šok za ceo prosvetni sistem– vi,
gospodo iz Ministarstva prosvete objavljujete, tačnije, donosite odluku uz
pomoć Vlade Srbije da se školska godina 2022/23 završi 6. juna kad joj vreme nije.
Iz dopisa koji smo dobili u osnovnim i srednjim školama, a za koji se vaši
podanici direktori drže kao pijani plota, navode se razlozi koji su i više nego
smešni, apsurdni i lišeni svakog prosvetnog iskustva. Jedan se, međutim,
posebno ističe: „Osnovnim i srednjim školama je data mogućnost odstupanja od
utvrđenog broja nastavnih dana do 5%“, što narodskim jezikom znači, kada nam se
ćefne, nama „prosvetarima“ možemo kraj
školske godine da proglašavamo ubuduće kad god želimo, jer 5% ne mora nikad da
bude odrađeno! Je l' je to vaša ideja, gospodo? Da li je vaša ideja da se
klincima usadi u svest da sledeće godine pitaju, da li škola traje do 20. juna
ili ćemo ranije na raspust? Da li je vaša „pakleno“ glupa zamisao da potpuno
obesmislite školu, kako nama radnicima, tako i deci? Bilo bi pošteno da to
priznate, možda bi vas zbog te kratkominutne čestitosti neko i malo poštovao.
Dalje, u
toj odluci gospodo iz Ministarstva opet saopštavate nešto što je apsurd. Naime,
ako se završava školska godina, s njom se završavaju sve aktivnosti koje su
predviđene planom i programom, to znači da se dopunska i dodatna nastava takođe
završava. NEMA RADA SA DECOM, da li to shvatate, ako „zatvarate“ škole? Međutim, vi prepodobni i mirotočivi „misleći
umovi“ iz Ministarstva smatrate da od 7. juna tekuće godine treba da se, pored
aktivnosti priprema za prijemni ispit (što je sasvim logično da se održavaju),
radi i na dopunskoj i dodatnoj nastavi, što je potpuno besmisleno, jer ako se
zaključi ocena, to znači da je ona trajno doneta i legitimna od strane
nastavničkog Veća, a to opet znači da nema potrebe da odlični đaci idu na
dodatnu nastavu, oni su zadovoljili kriterijume nastave, (imaju petice i
četvorke), niti slabi đaci da odrađuju dopunsku nastavu, čim imaju prelaznu
ocenu (nemaju jedinice, nisu došli do kraja školske godine, a da ništa nisu
naučili) i oni su zadovoljili kriterijume nastave. Stoga, te nelogičnosti mogu
da progutaju samo oni koji nisu pažljivo pročitali vaš dopis ili ljudi koji
slabo mare za prosvetu! Za vaše gluposti nema glupog čoveka koji ovo ne bi
shvatio!
Mogu da se
osvrnem i na onaj deo gde pišete o ocenjivanju i zaključnim ocenama, koji
slobodno mogu da nazovem– „PIŠITE, PIŠITE I SAMO PIŠITE, VI, NASTAVNICI“ dok
potpuno ne izgubite smisao onoga zbog čega ste tu i koji je vaš primarni
zadatak–da obrazujete i vaspitavate mlade ljude i decu. Naime, Vi nam neznalice iz Ministarstva predlažete da
uradimo postupak u vezi sa zaključnim ocenama–unatraške: umesto da zaključimo
ocenu, verifikujemo je na Veću, vi smatrate da treba prvo da predložimo
zaključne ocene mamama, tatama, bakama, dekama, ujnama, strinama, komšinicama,
prodavačicama obuće, sladoledžijama, koji će nama koji smo završili škole
upravo za ocenjivanje dati jedno „amin“ da dobre ocene planiramo da zaključimo
vašoj deci, a da pri tom, uz dužno poštovanje, svi gorepomenuti ne potiču iz
prosvetne branše (ne kažem da ih nema, ali taj procenat sigurno nije visok) Da
ipak uprostim zaključke: prodavačica cipela će nama, prosvetnim radnicima, da
dozvoli da zaključimo predloženu ocenu detetu! (čitajte, mame i tate..) Ako je
to neko u svetu video, neka me odmah demantuje! Ovo je najveća nenormalnost
koju sam pročitala, u to sam sigurna, kao i u dalji nastavak ove besmislenosti.
Dakle, kada
nam „stručna“ lica „aminuju“ ocene, koje smo pre toga izneli pismenim putem
(dakle, ispisalo se 200, 300, 500 izveštaja sa obrazloženjem ocena za svakog
učenika ponaosob!), onda moramo uzeti u obzir, kada ocenjujemo, detetovu
angažovanost i u drugim sferama, pa tako, kad mu naša koleginica engleskog, na
primer, bude zaključivala ocenu, ona će uzeti u obzir kakav je on drug, kao se
ponaša u školi, kakav je na geografiji, fiskulturi ili da li kaže starijima na
ulici „dobar dan“! (u prevodu–dajte mu veću ocenu! A zašto, kad je on za svoj
trud dobio zasluženu ocenu??) Evo još jedne kompletne idiotarije! Profesori i
nastavnici nisu dobre vile, oni su na svojim radnim mestima, kao i svi drugi
ljudi koji rade, njihova je moralna i etička dužnost da se bave obrazovanjem i
vaspitanjem, a ne onim odlukama koje sokak donese i predloži. Uzgred, samo jedno malo, sitno zapažanje o
vašoj „stručnosti“: kako to zaključnu ocenu dete može da popravi, ako je
zaključna? To vam je neki vic?
I na kraju
bih da upitam članove Ministarstva prosvete i v.d. ministra prosvete (koji je
očigledno ovde debeeeelo zalutao), da li vi shvatate šta pojam „završetak
drugog polugodišta“ rednovne nastave znači? Ako ne znate, objasniću vam.
Sobzirom da školska godina traje do 31. avgusta, logično je pitanje šta ćemo s
danima i vremenom koji postoji od danas do 31. avgusta kada se u tom periodu,
posebno avgustovskom, održavaju neki popravni ispiti, vanredni ispiti i slično?
Znači li to da tog perioda nema? Znači li to da ste ovim dopisom ZAVRŠILI i
školsku godinu, pa samim tim nema ni potrebe da se u avgustu okupljamo,
održavamo sednice, delimo odeljenja, zaduženja, obaveze? Znači li to, konačno,
da ste sve što ste mogli u prosveti ugušili, udavili bespovratno, ne
razmišljajući o posledicama? Da li vam je jedino bitno da se zataška tema
nasilja, da se umire roditelji i da se deca raduju (kao i sve gdeneracije
godinama unazad, jer su to deca!) što je škola završena?
Ostaje mi
da vas u ovom zamišljenom pismu upitam samo jedno: ima li u tom Ministarstvu
prosvete NEKOG IZ PROSVETE? Sigruna sam da bi vaš čestit i pošten odgovor (bar
na tren čestit i pošten) bio DA NEMA!
I za kraj, naučite nešto do čika Ršuma, da baš ne biste bili u svemu neznalice.
Ljubivoje Ršumović – Au što je škola zgodna (Tekst)
https://www.youtube.com/watch?v=6S8fVbuDO-U
Нема коментара:
Постави коментар